test banner
Klantenservice

DeKlompengigant is aangesloten bij stichting WebwinkelKeur.

WebwinkelKeur Webwinkel Keurmerk
1 Bestellen
1.1 Hoe kan ik een artikel zoeken?

Snel zoeken

Op onze website staat bovenin de balk 'Zoeken'. Hier kunt u een term invullen om te zoeken in ons assortiment. Deze functionaliteit vindt u terug bij elke productgroep. Vanaf onze homepage, onder de tab ‘Home’, kunt u zoeken in ons volledige aanbod of binnen een specifieke productgroep. Onder de tabs van de productgroepen kunt u alleen in die specifieke groep zoeken.


Zoeken op merk

In de linkerkolom van onze productpagina's vindt u links naar specifieke categorieen en merken. Hierbinnen kunt u bladeren en artikelen uit dezelfde categorie of van hetzelfde merk bekijken. Binnen de categorieen en merken kunt u de resultaten dan weer verfijnen en bijvoorbeeld kijken welke van de artikelen een prijs hebben tot € 25,-.

 

1.2 Hoe kan ik een bestelling plaatsen?
Bestellen bij DeKlompengigant.nl gaat via een paar eenvoudige stappen.


Account aanmaken

Om bij DeKlompengigant.nl te kunnen bestellen heeft u een account nodig. Ga hiervoor naar 'Account' rechtsboven op de pagina. Hier klikt u vervolgens op ‘Registreren’. Daarna kunt u uw gegevens invullen voor een profiel. Zodra u succesvol bent aangemeld, kunt u een bestelling plaatsen.


Stap 1

Klik bij het gewenste artikel op ‘In winkelwagen’.

Stap 2
Klik op ‘bestellen’. (of op ‘verder winkelen’ wanneer u meer artikelen wilt bestellen)

Stap 3
Controleer de gegevens van uw bestelling.

Winkelwagentje
Hier ziet u wat er in uw winkelwagen zit.

Adresgegevens
U kunt hier het factuuradres en het bezorgadres van de bestelling kiezen. Als u een ander adres wilt gebruiken kunt u dit hier toevoegen.

Verzendwijze 

Wanneer u meerdere artikelen in een keer bestelt doen wij ons best om, indien mogelijk, alles in 1x bij u te laten bezorgen. De levertijd van uw hele bestelling wordt in dat geval gelijk aan die van het artikel met de langste levertijd. Dit is niet mogelijk als de levertijd tussen de verschillende artikelen te groot is of wanneer een bestelling uit een combinatie van erg uiteenlopende artikelen bestaat. Deze doorlopen namelijk een alternatief productieproces. Indien u sowieso de voorkeur heeft om alle artikelen onafhankelijk van elkaar zo snel mogelijk geleverd te krijgen dan kunt u dit hier aangeven.

Stap 4
Klik zodra al uw gegevens correct zijn op ‘naar betalen’.

Stap 5
Selecteer de gewenste betaalwijze en vul eventueel de code van uw kortingsbon in.

Stap 6
Maak uw bestelling definitief door op ‘Bestelling versturen’ te klikken.
1.3 Hoe kan ik mijn accountgegevens wijzigen?

Om bij DeKlompengigant.nl te bestellen, heeft u een account nodig. In dat  account geeft u onder andere uw naam, adresgegevens, e-mailadres en  betalingsgegevens op. Geef meteen aan of u onze nieuwsbrief wenst te  ontvangen. De toegang tot uw account is beveiligd met een door u  gekozen wachtwoord.


Wachtwoord

Klik hier als u uw wachtwoord kwijt bent. Op de vervolgpagina vult u uw  e-mailadres in en binnen enkele minuten ontvangt u een e-mail van ons  met daarin uw persoonlijke accountgegevens.


Wijziging gegevens

U kunt zelf in uw account uw gegevens (waaronder e-mailadres,  creditcardgegevens en wachtwoord) wijzigen. Tevens kunt u hier meerdere  factuur- en afleveradressen opgeven. Houdt u er rekening mee dat  eventuele betalingsherinneringen naar het laatst gebruikte factuuradres  verstuurd worden.

1.4 Hoe kan ik een bestelling annuleren?
U kunt uw bestelling of artikel uit uw bestelling, gemakkelijk zelf annuleren. Ga hiervoor naar uw 'Bestelstatus' rechtsboven op de site en klik op de annuleerbutton die achter het betreffende artikel staat. Als deze button er niet staat of als u het artikel ondanks uw annulering toch ontvangt, kunt u het na ontvangst retour sturen binnen de daarvoor gestelde voorwaarden.

Let op! Voor het retourneren van klantspecifiek geproduceerde artikelen gelden andere voorwaarden.
2 Betalen
2.1 Hoe neem ik contact op over mijn facturen of betalingen?

Indien u een vraag heeft over uw betalingen of facturen en u kunt het antwoord niet vinden op deze pagina of op het  tabblad ‘Facturen’ in uw account, dan kunt u uw vraag voor een snelle en juiste afhandeling sturen naar info@deklompengigant.nl. Vermeldt u hierbij alstublieft de volgende gegevens:

  • Het bestel- of factuurnummer
  • Het betaalde bedrag
  • De datum van betaling
  • Het rekeningnummer waarnaar u het bedrag heeft overgemaakt
  • Het betalingskenmerk dat op uw afschrift vermeld staat
  • De door u gebruikte bankrekening
  • De naam van de rekeninghouder
2.2 Waar vind ik informatie over mijn facturen en betalingen
In uw account vindt u onder het tabblad ‘Facturen’ uw betalingsinformatie en facturen tot 6 maanden geleden.

Voor informatie over oudere facturen, kunt u contact opnemen met De Klompengigant Klantenservice.
2.3 Ik heb mijn factuur betaald, maar zie het bedrag nog open staan
Afhankelijk van de gekozen betaalmethode; iDEAL, Paypal of bankoverschrijving, duurt het maximaal vijf werkdagen voordat uw betaling bij ons is verwerkt. Tot die tijd staat het factuurbedrag nog open in uw account.
2.4 Een betalingsherinnering
Wanneer u een betalingsherinnering heeft gekregen dan hebben wij voor (dat deel van) de betreffende bestelling nog geen betaling van u ontvangen. Nadat u betaald heeft, duurt het vijf werkdagen voor wij uw betaling verwerkt hebben.

Betalen kunt u door gebruik maken van iDEAL of Paypal. Als u telebankiert, kunt u direct gebruik maken van iDEAL om de openstaande factuur te voldoen.

U kunt het openstaande bedrag ook overmaken op rekeningnummer NL57 INGB 0006 4402 79, ten name van Any Day Webshops in Nunspeet onder vermelding van het factuurnummer als betalingskenmerk.

Wanneer u een betalingsherinnering heeft ontvangen en u heeft de betaling langer dan vijf werkdagen geleden voldaan op rekeningnummer NL57 INGB 0006 4402 79, dan verzoeken we u vriendelijk om contact op te nemen met onze Klantenservice. Om u zo snel mogelijk van dienst te zijn, vragen wij u om uw bestelnummer en de door u gebruikte betalingsgegevens te vermelden in uw e-mail of deze bij de hand te houden als u ons belt of mailt.
2.5 Een factuur zonder bedragen
Als u bij uw bestelling een factuur ontvangt waar geen bedragen op staan, dan kunt u deze als pakbon beschouwen. Dit is bijvoorbeeld het geval als u een ander factuuradres dan afleveradres heeft ingevuld. De daadwerkelijke factuur waar het bedrag op staat, wordt enkel via e-mail toegevonden.
2.6 Betaalmethoden bij DeKlompengigant.nl

U kunt bij DeKlompengigant.nl op één of meer van de volgende manieren betalen:

 

Via Overboeking. De factuur wordt automatisch via e-mail naar u toegezonden. Na betaling van de factuur wordt het pakket naar u toegestuurd.

Via iDEAL (alleen mogelijk voor bestellingen binnen Nederland). Bij deze betaalmethode kunt u direct tijdens het bestelproces de betaling afhandelen met uw eigen bank. U rekent af in uw vertrouwde internet betaalomgeving, op basis van specifieke beveiligingsmethodes van uw eigen bank. Als u telebankiert, kunt u direct gebruik maken van iDEAL, zonder dat u zich daarvoor hoeft aan te melden.

 

Via Paypal. Ga naar www.paypal.nl, log in en ga naar ‘Geld overmaken'.
Het e-mailadres waarnaar u het factuurbedrag dient over te maken is paypal@rokla-products.nl. Vul het factuurbedrag in en ga verder.
Nu ziet u uw bedrag en het e-mailadres waarnaar het bedrag wordt overgemaakt. Vul hieronder uw factuurnummer en naam in. Hierna kunt u de betaling bevestigen. 

Let op in het geval van internet- of telebankieren! Voldoe uw betalingen altijd per bestelling en vermeld het bestelnummer als betalingskenmerk. Als u meerdere openstaande bedragen bij elkaar optelt om zo alles in één keer te voldoen, kunnen we namelijk niet garanderen dat de betaling correct verwerkt wordt. Mocht u dit toch doen, vermeld dan als betalingskenmerk ‘zie specificatie’ en mail de specificatie naar info@deklompengigant.nl. Zodra we deze hebben ontvangen, kunnen we uw betaling correct verwerken.


Na ontvangst van uw betaling versturen wij de goederen uiterlijk binnen 10 werkdagen.

2.7 Terugstorttermijnen na een retourzending of annulering

Indien u de bestelling heeft betaald met iDEAL of Paypal, dan kunt u het betaalde bedrag binnen vijf werkdagen na de verwerkingsdatum van uw retour of annulering op uw rekening verwachten.

Als u heeft betaald door middel van overboeking, houdt u dan rekening met een verwerkingstijd van minimaal twee weken.

3 Afleveren van uw bestelling
3.1 Verzending van uw bestelling

Onze bestellingen worden bezorgd door diverser gerenomeerde postorderbedrijven. Indien mogelijk ziet u in uw Bestelstatus een 3S nummer bij de bestelling. Met dit nummer kunt u op www.tracktrace.nl het verzendtraject van uw pakket volgen. Op een postbusadres leveren wij geen pakketten af die zwaarder zijn dan 12 kilo. Wij raden u daarom aan om bij een grote bestelling geen postbusadres te gebruiken maar een regulier adres.

Het kan voorkomen dat u, na het klikken op het 3S-nummer, de volgende melding krijgt: ‘Er zijn geen zendingen aangetroffen voor deze combinatie’ (dit is de combinatie van het 3S-nummer en de postcode waar de bestelling afgeleverd moet worden). Deze melding kan veroorzaakt worden doordat het 3S-nummer nog niet is verwerkt. U kunt de status van uw bestelling in dat geval de volgende werkdag opvragen.

Wanneer dezelfde melding drie dagen na verzending nog steeds verschijnt en u heeft uw bestelling nog niet ontvangen, dan verzoeken we u vriendelijk om contact op te nemen met onze klantenservice.

3.2 Levertijd verstreken, artikel nog niet verzonden
Het kan voorkomen dat een bestelling niet verzonden is ondanks dat de aangegeven levertijd verstreken is. Een artikel heeft dan in plaats van de status ‘verzonden’ nog steeds de status ‘wordt verwerkt’. We brengen u altijd zoveel mogelijk via een e-mail op de hoogte van dergelijke vertraging. Mocht u 5 werkdagen na het verstrijken van de levertijd uw artikel nog niet ontvangen hebben dan kunt u contact opnemen met onze klantenservice.
3.3 Vertraging tijdens verzending
In uw account kunt u zien of uw bestelling verzonden is of nog wordt verwerkt.

Als uw bestelling in uw account de status ‘verzonden’ heeft maar u deze nog niet heeft ontvangen, kunt u het beste nog een paar werkdagen wachten. In uitzonderlijke gevallen doet het postorderbedrijf in plaats van 24 uur enkele dagen over de bezorging van een bestelling. Heeft u uw bestelling 3 werkdagen nadat hij is verzonden nog niet ontvangen? Neem dan contact op met onze Klantenservice. Om u zo snel mogelijk van dienst te zijn, verzoeken we u vriendelijk uw bestelnummer te vermelden in uw e-mail of bij de hand te houden als u ons belt.
3.4 Een bestelling is (gedeeltelijk) geannuleerd

Een artikel of een bestelling kan om verschillende redenen geannuleerd worden.

 

  • Het artikel is toch niet leverbaar.
  • Uw bestelling voldoet niet aan de voorwaarden voor de aangevraagde studieboekenkorting.

Uiteraard komt voor een geannuleerd artikel de betalingsverplichting te vervallen. Als u al betaald heeft, dan storten we het bedrag zo spoedig mogelijk terug op uw rekening.

 

Plaats een nieuwe bestelling om het betreffende artikel alsnog te ontvangen of raadpleeg regelmatig onze winkel op beschikbaarheid als het artikel niet leverbaar is. Wij zijn helaas niet in de gelegenheid om u een artikel na te zenden.

3.5 Een bestelling voor een buitenlands adres

De levertijd van de bestelling is afhankelijk van het artikel met de langste levertijd. Dit omdat alle artikelen indien mogelijk, in een keer worden verzonden. Voor het buitenland moet u tevens rekenen op een langere levertijd dan voor een bestelling binnen Nederland. Deze levertijd is afhankelijk van het land waar de bestelling naar verzonden wordt.

 

Landen buiten de EU

Buiten de EU zullen eventuele invoer- of douanerechten worden berekend als de bestelling in het land van bestemming aankomt. Als klant bent u zelf verantwoordelijk voor deze kosten, die van land tot land kunnen verschillen. De hoogte van dit bedrag wordt berekend door de douane van het land waar de bestelling bezorgd wordt. Indien u wilt weten in hoeverre u deze rechten moet betalen, dient u contact op te nemen met de douane van het betreffende land.

 

Bezorg- en levertijd

Op onze productpagina's vindt u de levertijd van alle artikelen. Dit is de tijd die wij nodig hebben om het product te versturen. De bezorgtijd is de tijd die de bezorgdienst nodig heeft om het pakket bij u thuis te brengen. Voor Nederland is de bezorgtijd bij de levertijd inbegrepen. Voor het buitenland moet de aangegeven bezorgtijd bij de levertijd worden opgeteld om te berekenen wanneer u het bestelde artikel kunt verwachten.

4 Retourneren
4.1 De mogelijkheden tot retourneren bij DeKlompengigant.nl

Als u een artikel beschadigd heeft ontvangen of wanneer dit defect is geraakt, dan verwijzen we u naar de veelgestelde vragen over garantie.

U kunt de meeste artikelen die u bij ons gekocht heeft, tegen bepaalde voorwaarden kosteloos retourneren binnen 14 kalenderdagen. Retourzendingen zijn voor risico van de koper. Dit houdt in dat DeKlompengigant.nl niet aansprakelijk is voor het beschadigen of zoekraken van retourgestuurde artikelen. Vraag daarom op het postagentschap altijd om een 3S-nummer en bewaar deze goed.


Voor artikelen die op de juiste wijze geretourneerd zijn komt de betalingsverplichting te vervallen of wordt het door u betaalde bedrag teruggestort op uw rekening.


Let op! Voor het retourneren van klantspecifiek geproduceerde artikelen gelden andere voorwaarden.

4.2 Wijze van verzending van een retour
Wanneer u de retour vanuit Nederland verstuurt dan kunt u het pakket afgeven op een agentschap van bijvoorbeeld PostNL. Pakketten worden voorzien van een 3S code. Met deze code is het voor u mogelijk om het verzendtraject van pakket te volgen via de site www.tracktrace.nl en zo te zien wanneer het pakket op de plaats van bestemming is aangekomen. Vraagt u op het postagentschap daarom altijd om het 3S nummer.


Zodra wij uw retourzending verwerkt hebben sturen wij u een e-mail ter bevestiging. U ontvangt geen vervangend exemplaar voor het door u geretourneerde artikel. Wij betalen het door u betaalde bedrag terug of uw betalingverplichting komt te vervallen als u nog niet heeft betaald.
4.3 Terugstorttermijnen van het aankoopbedrag
De terugstorttermijn gaat in op het moment dat uw retourzending door ons is verwerkt. Als u gekozen heeft voor de betaalmethode overboeking en u heeft nog niet betaald, dan komt uw betalingsverplichting te vervallen zodra de retourzending of de annulering is verwerkt.

Als u de bestelling heeft betaald met iDEAL of Paypal, dan kunt u het betaalde bedrag binnen vijf werkdagen na de verwerkingsdatum van uw retour of annulering op uw rekening verwachten.
4.4 Retour buiten de voorwaarden
Wanneer u een artikel buiten de gestelde voorwaarden of zonder factuur of pakbon terugstuurt, dan komt de betalingsverplichting niet te vervallen. Ook kunnen wij in dat geval besluiten om toekomstige bestellingen niet meer in behandeling te nemen. Neemt u in geval van twijfel contact op met onze klantenservice.
5 Garantie
5.1 Wettelijke garantie
Op alle artikelen die u bij ons koopt heeft u garantie. In het geval u een artikel ontvangt dat niet in perfecte staat verkeert, voorzien wij u graag zo snel mogelijk van een passende oplossing. Dit doen wij, afhankelijk van uw artikel, door vervanging, reparatie of terugbetaling. Daarnaast gelden voor bepaalde producten fabrieksgaranties.

Op deze pagina leest u wat u kunt doen als een artikel, dat u bij DeKlompengigant.nl gekocht heeft, defect is.

Retourzendingen zijn voor risico van de koper. Dit houdt in dat DeKlompengigant.nl niet aansprakelijk is voor het beschadigen of zoekraken van retourgestuurde artikelen. Vraag daarom op het postagentschap altijd om een 3S-nummer of traceercode en bewaar deze goed.
5.2 Artikel bij ontvangst niet in perfecte staat
Wanneer een artikel defect is bij ontvangst, dan verzoeken wij u vriendelijk om direct na ontvangst, maar uiterlijk binnen 14 kalenderdagen, een retouraanvraag te starten in uw account bij de bestelstatus van de betreffende bestelling. We stellen het op prijs als u op de achterzijde van de factuur/pakbon de reden van retour invult. Aan deze retourzending zijn verzendkosten verbonden.
5.3 Artikel na enige tijd defect
Wanneer een artikel buiten uw schuld om kapot gaat of kapot blijkt te zijn terwijl u dit al langer dan 14 kalenderdagen in uw bezit heeft dan helpen wij u natuurlijk graag zo snel mogelijk. Afhankelijk van wat u gekocht heeft kunt u het artikel naar ons of naar onze reparatieservice opsturen. Hier wordt gekeken welke acties ondernomen kunnen worden om het artikel te repareren. Voorafgaand aan de daadwerkelijke reparatie zal een indicatie van de kosten gegeven worden. Na uw goedkeuring zal het product (daar waar mogelijk) gerepareerd worden.

 
Neem bij twijfel contact op met onze klantenservice.
5.4 Vervangend exemplaar

Wanneer u een artikel heeft geretourneerd welke niet gerepareerd kan worden, ontvangt u niet automatisch een vervangend exemplaar. Wanneer het defect binnen de gestelde garantievoorwaarden valt vervalt de betalingsverplichting voor het artikel of wordt het betaalde bedrag zo spoedig mogelijk teruggestort op uw rekening. Plaats vervolgens weer een bestelling als u een nieuw exemplaar wilt ontvangen.


Reparatietermijn

Zodra wij uw zending ontvangen hebben brengen wij u hier via een e-mail van op de hoogte. Houd rekening met een reparatietermijn van 4-6 weken. Alle reparaties worden door een erkend bedrijf afgehandeld.



Oneigenlijk gebruik

Als het artikel oneigenlijk gebruikt is of het defect binnen het verwachtingspatroon bij normaal gebruik van het artikel lag, kunt u geen aanspraak maken op gratis reparatie of vervanging. U ontvangt dan een vrijblijvende prijsopgave voor de kosten van herstel. U kunt daarna aangeven of u akkoord gaat met reparatie tegen het aangegeven bedrag of dat u afziet van verdere afhandeling. In het laatste geval kunt u uw artikel terugkrijgen. De transportkosten voor de retourzending komen hierbij voor uw eigen rekening.

6 Account
6.1 Accountgegevens

Om bij DeKlompengigant te kunnen bestellen heeft u een account nodig. Ga hiervoor naar 'Mijn Account' rechtsboven op de pagina. Hier klikt u vervolgens op ‘Registreren’. Daarna kunt u uw gegevens invullen voor een profiel.

 

U kunt zelf in uw account altijd uw gegevens, zoals uw naam, e-mailadres, bezorg- en factuuradres en betalingsgegevens, wijzigen. Wilt u gegevens in uw verkoopaccount wijzigen? Log dan eerst in in uw verkoopaccount om vervolgens de door u gewenste wijzigingen aan te brengen.

6.2 Wachtwoord vergeten

Klik hier als u uw wachtwoord vergeten bent. U komt vervolgens op een pagina waar u uw e-mailadres kunt achterlaten. Binnen enkele minuten ontvangt u een e-mail van ons met daarin een persoonlijke wachtwoord.

 

Hieronder staan nog wat algemene tips voor het kiezen van uw wachtwoord. Deze tips zijn niet alleen voor DeKlompengigant.nl van toepassing, maar voor alle situaties waarin wachtwoorden nodig zijn.

 

  1. Gebruik altijd voor iedere website of login een verschillend, uniek wachtwoord.
  2. Wijzig uw wachtwoorden regelmatig.
  3. Gebruik wachtwoorden van minimaal 8 tekens.
  4. Een goed wachtwoord bevat hoofdletters en kleine letters, cijfers, en speciale tekens. Gebruik geen al te voor de hand liggende wachtwoorden, zoals namen of geboortedata.
Neem contact op
* Verplichte velden